HTML

Gránátalma

Gluten Free Recipes Finomságok -ahogy a férjem szereti. Utazgatások -ahogy én szeretem.

2008.04.14. 17:45 Gránátalma

Paella

Spanyolországi utamon remek paellát ettem, itthon csak áradozni tudtam róla, amíg nem találtam egy kiváló receptet (Egy falat Spanyolország) és alkalmat az elkészítéséhez.

Hozzávalók:

3 hámozott paradicsom (apró kockára vágva)

1.5 dl fehérbor

vörös- v. lilahagyma (1.5 fej, apróra vágva)

30 dkg kagyló hús és kagyló héjában (Paphia Undulata, Mythilus Edulis)

1 szelet bacon (finomra vágva)

1 kaliforniai paprika (finomra vágva)

10 dkg száraz kolbász (enyhén csípős -chorizo híján Gyulai)

10 dkg borsó (lehet fagyasztott is)

20 db garnélarák megtisztítva

30 dkg rizs (paella rizs vagy hosszú szemű rizs -SOS Long)

5 dl tyúkhúsleves (meleg)

2 gerezd fokhagyma (zúzva)

olíva olaj, cayenne bors, sáfrány, friss petrezselyem

Hevítsük a bort és a hagymát (1 fejnyi) egy edényben. Adjuk hozzá a kagylókat, fedjük le, majd az edényt finoman rázogatva főzzük nagy lángon 5 percig. Vegyük le az edényt a tűzről és dobjuk el a zárva maradt kagylókat, a többit szűrjük le, a főzővizet tegyük félre. Egy vastag aljú serpenyőben hevítsünk olajat, tegyük bele a hagymát (fél fejnyit)bacont, fokhagymát, paprikát és süssük 5 percig. Adjuk hozá a feldarabolt paradicsomot, kobászt és a borsot. Sózzuk ha szükséges (szerintem az). Öntsük hozzá a kagyló főzővizát, majd adjuk hozzá a rizst, és keverjük össze. Tegyük a sáfrányt a receptbe és öntsük a rizsed keverékhez. Forraljuk fel, majd lassú tűzön forralljuk fedő nélkül 15 percig kevergetés nélkül. Tegyük a borsót a rizs tetejére, keverjük meg és fedjük le, lassú tűzön főzzük 10 percig -félidőben forgassuk át. Adjuk hozzá a kagylókat az utosó 5 percben, hogy átmelegedjenek. Petrezselyemmel megszórom és tálalom. A receptet Egy falat Spanyolország című könyvből készítettem el némi módosítással...

3 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://granatalma.blog.hu/api/trackback/id/tr24425398

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

serpa 2008.04.17. 11:40:24

Kedves Gránátalma,

Istenien néznek ki az ételremekeid! Le a kalappal!

Segítséget szeretnék kérni:
olvastam, h. februárban Párizsban jártál és a férjed lisztérzékeny.
Én 2 hét múlva jutok el ebbe a csodás városba és én is LÉ vagyok.
Tudnál segíteni, ötletet adni, h. nem "hal éhen" ott egy LÉ?
Vagy ilyen irányú kutakodásod ott nem volt :-)
Köszi előre is!
További sikeres főzőcskézést és sütögetést a mi örömünkre is! :-)
Magdi

Gránátalma · http://www.granatalma.blog.hu 2008.04.18. 19:37:44

Kedves Magdi!
Ha nincs a hátizsákodban GM kenyér akkor bizony nehéz lesz az étkezés. Ajánlatos vinni magaddal, mert útközben remek kis boltok vannak, ahol felvágottakat és sajtokat, de főként mustárt lehet kapni. Az eladók megértik a gluten free szót, de a csomagolásokon sajnos nem tüntetik fel, csak a tartalmat (ezt is érdemes böngészni). A francia borokat is érdemes megkóstolni. Sok sikert az utazáshoz és a városnézésnez! Bon voyage!

serpa 2008.04.21. 11:22:51

Köszönöm a választ, így lesz! főleg, ami a borokat illeti ;-) !
süti beállítások módosítása