HTML

Gránátalma

Gluten Free Recipes Finomságok -ahogy a férjem szereti. Utazgatások -ahogy én szeretem.

2007.11.02. 14:01 Gránátalma

Étteremkritika Hotel Gottwald & Restaurant

 

Hotel Gottwald & Restaurant

2890 Tata, Fekete út

Telefon: 34/586-114

www.gottwald.hu

A minap egy céges vacsorán vettem részt, ebben az étteremben. Elhelyezkedése a Budapest-Bécs autópályától 1 km-re, erdővel övezett területen található, csendes, nyugodt környezetben. Az éttermet kívülről hatalmas fák, fenyők, tuják és rengeteg virágzó muskátli öleli körbe. Belül is szépen berendezett, hangulatos, barátságos légkör fogad. A pincérek kedvesek, öltözetük rendezett –ami nem mondható el minden étteremről.

Egy rövidke előadás, beszélgetés után megnyitották a vacsorát, ami svédasztalos volt. A melegített tálalóknak miután levették a tetejét, az étel elkezdett elhűlni. Az ételtárolók elé nem volt kiírva mi van az edényben, így illatra, formára és színre tudtuk csak kitalálni, mi lehet az étel.  Előételként volt mozzarella paradicsommal –ami hamar elfogyott, saláták, hagyományos rántott hús, rántott sajt, krokett, tarhonya és pörkölt, libacomb káposztával, desszertnek almás pite vanília öntettel és somlói galuska. Nem válogattam túlzottan hosszú ideig, mégis mire elkezdtem enni szinte minden kihűlt, a sajt kemény lett. A pincért kellett megkérdeznem, hogy mit is eszem valójában, mert azt láttam, hogy töltve van a krokett, de a túrón kívül nem tudtam volna megmondani, mi van benne. Nem jártam szerencsével, ő sem tudta. Maradt a zöldségköret, amiben a vajbab és a brokkoli is kemény volt. Csalódott voltam és dühös. Megkóstolom salátát, gondoltam azt nem lehet elrontani. Két tálban voltak a salátalevelek, mellette az öntet. Így kanalaztam a tányéromra az egyikből is, másikból is mikor megláttam, hogy a levelek alatt ott lapul a lényeg! Sajt, olíva, paradicsom, uborka, olívaolajjal leöntve. Örültem. Mikor elkezdtem enni valami furcsa volt. Az első tálban a levelek alatt picike tonhal darabkák voltak, amit nem lehetett észrevenni. Én meg ráraktam a görögsalátát. Talán alapvető dolog lenne kiírni mi is van a tálban! A salátalevelek miatt ugyanis nem lehetett észrevenni. Szidtam magam. A saláta így összekeverve borzasztó volt. Nem ettem meg. Mikor a tálakból elkezdtek elfogyni az ételek, a pincérek tányéron hozták be az utánpótlást, amit egy laza mozdulattal és egy szedőkanállal rásegítve beleborították. Meglepődtem, no, ilyet sem láttam még.  A desszert finom volt, de ez már nem vígasztalt meg. Inkább kértem egy ásványvizet.

Tanulság, alapvető dolog kiírni az ételtárolók elé svédasztal esetén az ételek nevét, sajátosságát.  Már csak azért is, mert nem lehet tudni, hogy a kirívó (nem kell felsorolni tételesen, hogy mi van benne) allergén anyagokra figyelmeztessenek. Jobb megelőzni az ebből adódó konfliktust. Elég lett volna csak ennyi: Szezámmagba forgatott vegyes zöldségköret vagy akármi.  Az asztalunknál pont olyan valaki ült, aki megdöbbenve vette tudomásul (észrevette a tányéromon), hogy szerencséje van, hogy nem evett még a zöldségköretből, ugyanis allergiás a szezámmagra, de csak a tetején volt látványosan megszórva és mire ő (esetleg) szedett volna belőle, az alján már nem lehetett észrevenni, hogy van benne.

Mikor jöttünk kifelé az étteremrészből, egy dohányzós helyiségen kellett átmenni. Majd a gyomrom fordult fel. Cigarettafüst és annak a szaga irritáló volt, nem esett jól. Kár, hogy ezt így oldották meg. De mikor kiléptünk a szabad levegőre meghitt csend és sötét fogadott (az éttermi világításon kívül), nagyon jól esett és a bejárati ajtóban egy helyes kis fekete puli fogadott, aki nagyon barátságosan odasettenkedett, én megvakartam a buksiját ő pedig erre elfeküdt a hideg betonon. Persze elegancsos ruhámban leguggoltam és megvakartam a pocakját –nem hagyhattam ki, s míg vártunk az autó gazdájára hősiesen ücsörgött a lábam mellett.

Kutyavakargatás közben megbeszéltük, találgattuk, hogy ezek a dolgok, problémák, amiket leírtam a rendezvény miatt alakult-e így. Úgy döntöttem, megpróbálkozom majd egy családi ebéddel, lássuk akkor milyen ételek várnak ránk, hiszen akkor a pincér tanácsát, véleményét is ki lehet kérni az ételekkel s annak tartalmával kapcsolatban.

7 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://granatalma.blog.hu/api/trackback/id/tr58216054

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

padme 2007.11.02. 21:57:15

mi esküvőn voltunk ott. elég nagy csalódás volt. ízetlen leves, hideg sültek. az egyetlen pozitívum a gyors pohárutántöltés volt :-)

Zoli 2008.02.11. 19:20:50

Kedves Hozzászólók!

Örülök, hogy rátaláltam a kritikákra, és a leírtak nagyrészével egyet értek. Sajnos mi más szemmel nézzük a munkánkat és előfordul, hogy elsiklunk ilyen fontos részletek felett. Valóban szükséges az ételek kiírása. Köszönöm az ötletet, megtesszük!

Esküvő: Sok esetben nincs arra mód, hogy változtassunk a megrendelő kérésén, bár tudjuk, hogy nem ez a legjobb megoldás. Ez természetesen nem ok arra, hogy a leves ízetlen legyen. A tálakon felszolgált sültek könnyen el tudnak hülni a vendégek legnagyobb bánatára, (persze erre is meg kell találni a megfelelő megoldást).

Köszönöm a hozzászólást, remélem javunkra tudjuk fordítani az észrevételeket!

Gránátalma · http://www.granatalma.blog.hu 2008.02.13. 03:20:25

Kedves Zoltán!
Köszönöm, hogy válaszolt erre a bejegyzésre és azért is külön köszönet jár, hogy nyíltan vállalta. Örülök, hogy rugalmasan áll hozzá a problémák megoldásához, ami mindenki számára megoldást jelent és valóban csak a javunkra szolgál. Köszönöm, köszönöm, köszönöm.
Gránátalma

shipwreck (törölt) 2009.02.01. 17:31:27

Üdv, mi mostanában töltöttünk el egy wellness-hétvégét a Gottwaldban, és mondhatom, a vacsora kifogástalan volt.
A szobához járó reggeli viszont nem volt nagy durranás, szombaton magam voltam kénytelen a kávéautomatát feltöltetni vízzel, vasárnap már nem is működött ( hozzá tartozik viszont a szorihoz, hogy a kevés olyan dolgozó közül, akiknél észlelhető volt a vendégek iránti elkötelezetség, az egyik hozott cserébe egy espressót, köszi érte ez úton is). A rántotta és a sült kolbász finom volt, ameddig maradt, a többi szolid, bár ***-nak megfelelő kontinentális reggelikellék.
Az étteremben reggelente megjelent egy nagyob fajta puli, ami speciel engem zavart. Igaz, kiküldék, de csak visszajött.

Off: a hotel viszont, potosabban a szolgáltatásokhoz való hozzállás - különösen pedig a bármiféle szóbeli vagy írásos tájékoztatás, illetve az aláírásunk nélkül felszámolt wellness-szolgáltatás - sajnos bőven lerontotta a vacsorával kapcsolatos kellemes benyomásunkat. (És nem voltunk egyedül. A dolog természetéből adódóan 10 körül többen jelenteztünk ki egyszerre, hasonló "meglepetések" közepette, szóval nem hiszem, hogy én voltam a nem tudatos fogyasztó...)
Sajna a lista ezzel még nem teljes, voltak higiéniai és további tájékoztatási problémák is, egyszerűen olyan érzésem volt, mint 87-ben a SZOT-üdülőben.. . örüljön a vendég, hogy ott lehet...
Pedig pazar a felszerelés, szépek és tágasak a szobák, pazar a környezet, kár ilyen apróságokal ilylen nagyon elrontani.

Pláne, Széchenyi-tervből... (csak nem túl könnyen jött?)

Szumma: az étterem a reggeli miatt nálam csak 10-ből 8 pont, a hotel egy gyenge 3-as.

Sajnos nem fogom továbbajánlani..

hyacinth 2010.11.02. 21:15:35

Bár régiek a kommentek,de én csak most találtam a kritikára.
Hétvégén tartottuk esküvőnket a Gottwaldban. Nem hiszem,hogy csak a nap miatta elfogultságom miatt éreztem,hogy kifogástalan vendéglátásban volt részünk.Az ételek szintén kifogástalanok voltak.(a vendégeink szerint is:D)
Minden kívánságunkat lesték,valamint az esküvő szervezésében is nagy segítséget kaptunk,bár alig egy hónappal az esküvő előtt kerestük fel őket. Zoltán és Szilárd kedvessége és közvetlensége nagyban hozzájárult ahhoz, hogy tökéletes emlék maradjon számunkra a nagy nap:)
Szóval azt hiszem cáfolnom kell a korábbi hozzászólásokat, a mi nagy napunk 10-ből 11-es volt.
Én mindenkinek ajánlani fogom:)
Betti és Balázs

zsen31 2012.09.06. 09:16:56

Én most voltam ott augusztus 24.-én az unokahúgom esküvőjén. Az ételek finomak, ízletesek voltak/ a rántott sajt pazar volt..köszi érte:)) /. A házigazda figyelmességét, sok helyen elsajátíthatnák és ezt őszintén mondom.
A tisztasággal is maximálisan elégedett voltam. Mivel édesapám kerekesszékes , a számukra kialakított mozgástér, illetve az illemhely is könnyen megközelíthető volt ..ez azt hiszem plusz pontot ér. Szívesen ajánlom bárkinek. Egyszóval én elégedetten távoztam és a családom is..köszönet a hely dolgozóinak és tulajának egyaránt!!!

B.Mária 2012.12.03. 12:41:34

Csatlakozom az előttem írt két hozzászóláshoz. Én a mostani hétvégét töltöttem a hotelben a családommal. A környezet nagyon szép. A szálloda igényes, a tisztasággal maximális elégedettek voltunk. Az apartman tökéletes volt. A tulajdonosok és a személyzet összes tagja nagyon kedves. Az ételek finomak voltak. Külön köszönet a reggeli kakaóért. Én szívesen ajánlom a hotelt barátaimnak, ismerőseimnek.
süti beállítások módosítása