HTML

Gránátalma

Gluten Free Recipes Finomságok -ahogy a férjem szereti. Utazgatások -ahogy én szeretem.

2009.04.02. 21:24 Gránátalma

Étteremkritika: Sziget Étterem, Tarján

Sziget Étterem és Panzió

2831 Tarján, Kossuth tér 22.

Tel.: +36-34-372-910

http://www.sziget-panzio.hu/

2009. március 29-én vacsorázni voltunk a tarjáni Sziget Étteremben. Eddig szándékosan nem mentünk (mentem) be ebbe az étterembe, mert valahogy nem keltette fel az érdeklődésemet. Egyszer internetes böngészés közben rákattintottam az étterem honlapjára s már itt eldöntöttem, hogy én ebből nem kérek. Az étlap sem volt annyira vonzó, hogy késztessen rá, ki kell próbálnom -hagyományos ízek, falusi ízvilág. Nos, márciusban mégis úgy alakult, hogy a szülinapos húgom kívánságára meglátogatjuk és kipróbáljuk. Asztalt foglaltattunk március 29-én délután 5 órára s megbeszéltük, hogy van egy úriember (továbbiakban: Ő) aki gluténmentes ételeket ehet, s mondta a telefonban egy kellemes hang, nem probléma, szóljunk a rendelésnél s megoldják. Kiöltözés, zuhogó eső, 7 ember, 2 autó. Kihagyhatatlan közös fotó az étterem előtt. Bementünk. Síri csend, sehol egy vendég (gondoltam beigazolódni látszanak a gyanúim, miszerint rossz éttermet választottunk) fogadtak bennünket, már készen várt az asztalunk is. Leültünk s a pincér türelmesen várt amíg mindenki megtalálta a helyét. S kérdi milyen italt hozhat, visszafogottan üdítő, ásványvíz, fiúknak sör, majd étlap osztása. Megbeszéltük a pincérrel, hogy Ő lisztérzékeny s csak ilyen- és ilyen feltékelekkel fogyaszthatja az ételeket. Mondta nincs probléma. Elment. Az étlap sokkal bővebb volt mint a honlapon (miért nincs aktualizálva, ha ilyen jó ételek is vannak?). De miért nincs tésztaétel? Hol vannak a hagyományos ízek? Az erdőben nincs gomba? Faluban házi tészta? No, nem értettem a dolgokat. Előételt választott a csapat kisebbik része (3 Hortobágyi), nagyobbik fele pedig levessel kezdett (2 hagymaleves, 1 húsleves, 1 vargányás leves). Ő kért húslevest -pincér ajánlata alapján s rákérdezve természetesen nem tesznek bele tésztát (a leves nem úgy készül, hogy azzal főzik). Rendelés után pár perccel érkeztek tányérok amiken frissen sütött meleg croissant, lágy és krémes fűszervaj, egy szelet paradicsom és uborka volt tálalva. Ő is kapott de hamar elkelt a plusz tányér... Majd érkeztek a levesek, előételek. S Ő megkapta a csészében felszolgált húslevest cérnametélttel. Lerakta, Ő ránézett s mondta, hogy itt akkor valami kommunikációs probléma lépett fel miszerint ő tészta nélkül kérte, mert.... Sűrű elnézéseket kérve elvette, majd pár perc múlva újabb csészével érkezett a forró húsleves -tészta nélkül. Az előétel, azaz a Hortobágyi palacsinta annyira gusztán volt tálalva, hogy szívem szerint visszavitettem volna a levesemet, hogy én is ilyet kérek, igaz nem szeretem... A tálalás módja, az étel állaga, színe és illata rákényszerített arra, hogy megkóstoljam s kunyeráltam egy falatot. Összhatásában mint ízvilág és tálalás, szerintem fenséges volt (s ez még csak az előétel, hmmm... nem rossz!). Tányérok el, főételhez készülődik a csapat. Körbejártuk az étterem belsejét, nézelődtünk s mindeközben szakadt az eső. Főétel: 3 adag Hagymásrostélyos sültburgonyával, én kértem Szarvas érmék vörösboros házi csipkebogyó mártással és mandulás burgonyaropogóssal, Ő Bélszínérmék borskéregben sütve köményes rókagombával és fűszeres steakburgonyával, de volt még Szűzpecsenye háromsajtos gratinnal sütve szalonnás burgonyával serpenyőben, Rostoncsirke sajtfánkkal és sült zöldségekkel. A főételek fantasztikusan néztek ki. Az én szarvas érméim puhák és omlósak és finomak és, és, és összhatásában a csipkebogyómártással olyan volt, hogy ohh.... Bélszínsteak tálalásakor a pincér elmondta, hogy azért hozta a steakburgonyát mert nincs benne semmi amit ne ehetne. Steak kés fog, száj nyalogat s kés vág. Szelet felemel. S a steak alatt egy szelet kenyér. Száj leferdül, pincér sehol. Tányér megfog s pultig visz. Kérdés csak annyi mit keres ott a kenyér? Pincér döbbent, problémát megért s elviszi. Asztalhoz visszajön s elnézést kér, új szakács, 5 percet kért s hozza újra a másik adagot. Mindenki eszik Ő néz, nekem nincs szivem enni így... Morgok ahogy szoktam, Ő nyugtat. Mi van ha nem ott vágja fel a húst és eszik belőle úgy, hogy alatta a kenyér? Sorozatos bakik. Tányérja érkezik s azért nem bírtam szó nélkül megkérdeztem, hogy tényleg gyakornok-e a pincér. Válasz igen, s csak annyit volt szívem mondani ennyi és ilyen ételek után, a bakik ellenére kiváló ételeket készített nekünk s gratulálok neki. Mindenki megette, kiváló bor mit a főétel előtt-közben kikértünk elfogyott. Majd jött a torta tüzijátékkal (saját kedvenc cukrázdánkból hozattuk). Ő fagylaltkelyet kapott gyümölcsös öntettel s mivel imádom a fagyit (s Őt is) ezért én csak megkóstoltam a tortát s fagyiztam vele -ahogy mindíg is szoktam. Ha valamiből nem ehet akkor én tartok vele -bármilyen sütemény is az, bár folyamatosan megkapom, hogy nyugodtan egyél, de én nem ilyen vagyok s inkább tartok vele (mint mindenben). S végül a fizetés ideje jött, a végösszeg huszonnyolcezer forint. Összegezve: 7 ember, 3 előétel, 4 leves, 7 főétel, 2 desszert, ásványvízek, üdítők, sörök és egy üveg finom bor. S egy remek vasárnap délutáni-esti vacsora. Mégegyszer Boldog Szülinapot a húgomnak!

 

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://granatalma.blog.hu/api/trackback/id/tr941042667

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása