HTML

Gránátalma

Gluten Free Recipes Finomságok -ahogy a férjem szereti. Utazgatások -ahogy én szeretem.

2007.10.07. 07:34 Gránátalma

Róma

Október 01. Róma

Hőmérséklet: 35 C°

Szálloda: Sheraton Roma

Összefoglaló:

 

Sheraton Roma Hotel:
A szálloda hangulatos, kellemes, a recepciósok kedvesek. A szoba tiszta és rendezett. Az uszodát nem tudtam használni mert csak 09-17 óráig volt nyitva és a városnézés teljesen lefoglalt.
A szálloda buszt biztosít a vendégek részére, hogy a belvárosba juthasson és menetrenddel látja el, hogy a város adott pontján mikor tud felszállni és visszatérni a szállodába.
Az étkezés teljes ellátású, svédasztalos terítéssel.
Vacsora természetesen Prosutto sárgadinnyével tálalva, olasz sajttálak friss és érett, kihagyhatatlan olívás babybel és mozzarella sajtokkal, olasz felvágottak, péksütemények, gyümölcssaláták (az udvaron lime és gránátalma bokrok, olíva fák roskadoztak a gyümölcstől, olíva bogyóktól), melegételként 2 féle tésztát és grillezett zöldségtálat kínáltak. Reggeli szintén svédasztalos meleg (szokásos: rántotta, kolbászkák) ill. hideg ételek: péksütemények, felvágottak, sajtok és gyümölcslevek voltak. Az ebéd változatosabb volt, tészták minden ízben és formában (érdemes mindenből venni –csak egy kanállal), halfilék, zöldségek és apró sütemények.
Azonban egyszer sem tálaltak fel levest, a tésztáknál előfordult, hogy egy-egy tészta bizony kemény volt (pedig csak egy kanállal vettem és találtam benne –óriási hiba!), igazi olasz sütemény vagy édesség sem volt, amit kimondottan rosszul viseltem és szó mi szó csalódtam.
Sok ízvilággal és kulináris élménnyel gazdagodtam (ez volt a cél) és hoztam haza finom recepteket is.
Városnézés:
A városnézéshez a 110 –es járat ajánlott, ára: 16 €, minden nevezetességhez elkalauzol, egész nap fel- és leszállható. A jegy aznapra érvényes.
Nem készültem fel a hőségre (induláskor Budapesten kb. 10 Co volt) ezért az utcai árusoknál vettem innivalót, az ásványvizet 2.5 € -ért, a Coca-Colát 4 € -ért. Több helyen vannak ivókutak is (jéghideg, kimondottan finom vízzel), ezért érdemes a flakont megőrizni és ezeknél a kutaknál feltölteni. Ajánlott betérni a helyi cukrászdákba –már csak a látvány miatt is, bár az árak magukért beszélnek, eléggé drága. A fagylaltra rá tudtak beszélni és nem bántam meg, a citrom krémesen finom volt, de az áfonya csokidarabkákkal egyszerűen mennyei és hatalmas adagokban mérték.
A hétköznapi közlekedés finoman szólva borzasztó. Türelmetlenek és szerintem saját törvények szerint alkotta vezetési szabályok szerint közlekedek, nem szólva a parkolásról. Egyszóval számomra káosznak tűnt.
A város csodaszép, de azt gondolom a történelmi városrészekből ill. ezt kihasználva, ebből élnek. Ezt igazolja az is, hogy szinte minden történelmi résznél láthatóak az állványozások és az elkerítések, mert omladozik, de mindenhol restaurálnak.

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://granatalma.blog.hu/api/trackback/id/tr23188710

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása